Starostwo Powiatowe w Lubaczowie
ul. Jasna 1 /
Tel. 16 632 87 00
Fax. 16 632 87 00
e-mail: starostwo@lubaczow.powiat.pl
Karta Informacyjna - ZDR-001
Zezwolenie na sprowadzenie zwłok z zagranicy
Podstawy prawne:
1) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2020.256 t.j. ze zmianami);
2) ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U.2019.1473 t.j. ze zmianami).
3) rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz.U.2007.249.1866).
4) rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2001 r. w sprawie wykazu chorób zakaźnych, w przypadku których stwierdzenie zgonu wymaga szczególnego postępowania ze zwłokami osób zmarłych na te choroby (Dz.U.2001.152.1742)
5) Konwencja Nr 16 dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów skróconych aktów stanu cywilnego, sporządzona w Wiedniu dnia 8 września 1976 r. (Dz.U. z 2004 r. nr 166 poz. 1735).
6) Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej ( t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1827 z późn. zm.).
Sposób załatwienia:
Wydanie decyzji (zgody lub odmowy) na sprowadzenie zwłok.
Dokumenty wymagane:
Wniosek osoby uprawnionej lub pełnomocnika o wydanie pozwolenia na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z zagranicy w celu ich pochowania na cmentarzach zlokalizowanych na terenie Powiatu Lubaczowskiego musi zawierać następujące dane:
- nazwisko, imię lub imiona, nazwisko rodowe, datę i miejsce urodzenia, ostatnie miejsce zamieszkania osoby zmarłej;
- datę i miejsce zgonu;
- miejsce z którego zwłoki lub szczątki ludzkie zostaną przewiezione;
- miejsce pochówku (nazwa cmentarza);
- środek transportu, którym zostaną przewiezione zwłoki albo szczątki ludzkie;
- nazwisko, imię lub imiona, adres zamieszkania wnioskodawcy lub pełnomocnika oraz numer i seria dokumentu tożsamości;
- informację o placówce konsularnej, w której nastąpi wydanie zaświadczenia stwierdzającego, że zwłoki lub szczątki mogą być sprowadzone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Załączniki:
- akt zgonu przetłumaczony na język polski przez tłumacza przysięgłego;
- w przypadku nie określenia przyczyny zgonu w akcie zgonu lub innym dokumencie stwierdzającym zgon, do wniosku dołącza się sporządzony w języku polskim dokument urzędowy stwierdzający wykluczenie jako przyczyny zgonu choroby zakaźnej ujętej w wykazie chorób zakaźnych Ministra Zdrowia;
- udzielone pełnomocnictwo;
- w przypadku działania przez pełnomocnika dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Formularze do pobrania:

Formularz: (OS-0070) Wniosek o wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok / urny z prochami(DOC)
Formularz: (OS-0070) Wniosek o wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok / urny z prochami(PDF)
Formularz: (OS-0097) Klauzula informacyjna RODO(DOC)
Formularz: (OS-0097) Klauzula informacyjna RODO(PDF)
Dokumenty do wglądu:
nie dotyczy
Opłaty:
Pozwolenia na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z zagranicy są wolne od opłaty skarbowej.
W przypadku działania przez pełnomocnika należy dokonać opłaty w kwocie 17,00 zł od pełnomocnictwa.
Pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej.
Opłatę należy uiścić w kasie Urzędu Miasta w Lubaczowie lub na konto Nr konta: 62 9101 0003 2001 0011 8444 0002.
Tytułem: „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo - dotyczy zmarłej/zmarłego ........................................”.
Termin załatwienia:
Pozwolenia są wydawane niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
W przypadku, gdy zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej pozwolenia nie wydaje się przed upływem dwóch lat od dnia zgonu.
Komórka załatwiająca sprawę:
Wydzial Oswiaty i Spraw Spolecznych (kierownik: Mariusz Pieróg, kontakt: (16) 632 87 35, m.pierog@powiatlubaczowski.pl)

Osoby upoważnione do załatwienia sprawy:
  • DOROTA LORENC, tel. 166328736, fax. , email: d.lorenc@powiatlubaczowski.pl, pok. nr: 36 (piętro II)
  • RYSZARD ANTONIK, tel. 166328736, fax. , email: r.antonik@powiatlubaczowski.pl, pok. nr: 36 (piętro II)
Miejsce składania wniosku:
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Lubaczowie ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów, piętro I pok. nr 8
Poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP): /SPL/skrytka lub /SPL/SkrytkaESP
Pocztą elektroniczną na adres: starostwo@lubaczow.powiat.pl
Odwołanie:
do SKO w Przemyślu za pośrednictwem Starosty Lubaczowskiego w terminie 14 od otrzymania decyzji
Opłaty za odwołanie:
nie dotyczy
Uwagi:
Wnioskodawca pobiera wniosek (dostępny w załączniku), wypełnia go i podpisuje, pamiętając, że:
Starosta Lubaczowski jest właściwy do wydania pozwolenia w przypadku, gdy zwłoki lub szczątki ludzkie będą pochowane na cmentarzach zlokalizowanych na terenie Powiatu Lubaczowskiego.
Wniosek może złożyć osoba uprawniona do pochowania o której mowa w art. 10 ust. 1 ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, to jest: pozostały małżonek(ka), krewni zstępni, krewni wstępni, krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa, powinowaci w linii prostej do 1 stopnia lub pełnomocnik umocowany przez osobę uprawnioną do pochowania, a także osoba która dobrowolnie zobowiąże się do pochowania.
Prawidłowo wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Wydziale Oświaty i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Lubaczowie – osobiście, drogą pocztową, faksem lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej ePUAP. W terminie do 3 dni zostanie wydane pozwolenie, które zostanie również wysłane do wskazanej przez wnioskodawcę Polskiej Placówki Konsularnej.


Powrót