Starostwo Powiatowe w Lubaczowie
ul. Jasna 1 /
Tel. 16 632 87 00
Fax. 16 632 87 00
e-mail: starostwo@lubaczow.powiat.pl
Karta Informacyjna - RIK-002
Wypis z rejestru instytucji kultury
Podstawy prawne:
1) Na podstawie art. 14 ust. 4 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 194 z późn. zm.)
2) Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz.U. z 2012 r. poz. 189)
3) Ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. o opłacie skarbowej.
Sposób załatwienia:
Wydanie poświadczonego urzędowo odpisu z Rejestru Instytucji Kultury dla których organizatorem jest powiat lubaczowski.
Odpis może być: pełny (zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej) lub skrócony (zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w Rejestrze).
Dokumenty wymagane:
1) Wniosek o wydanie odpisu z Rejestru Instytucji Kultury;
Załączniki:

Formularze do pobrania:

Formularz: (OS-0061) Wniosek o wypis z RIK aktualny/pełny(DOC)
Formularz: (OS-0061) Wniosek o wypis z RIK aktualny/pełny(PDF)
Formularz: (OS-0097) Klauzula informacyjna RODO(DOC)
Formularz: (OS-0097) Klauzula informacyjna RODO(PDF)
Dokumenty do wglądu:
Opłaty:
Urzędowo poświadczony odpis wydaje się każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
Wydanie poświadczonego odpisu podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej stronicy - art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 72, 694, 1000, 1718 z późn. zm.) Instytucje kultury są zwolnione z ww. opłaty.
Termin załatwienia:
Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru. Odpis może być przesłany również w postaci dokumentu elektronicznego.
Komórka załatwiająca sprawę:
Wydzial Oswiaty i Spraw Spolecznych (kierownik: Mariusz Pieróg, kontakt: (16) 632 87 35, m.pierog@powiatlubaczowski.pl)

Osoby upoważnione do załatwienia sprawy:
  • DOROTA LORENC, tel. 166328736, fax. , email: d.lorenc@powiatlubaczowski.pl, pok. nr: 36 (piętro II)
Miejsce składania wniosku:
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Lubaczowie ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów, piętro I pok. nr 8, Poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP):
/SPL/skrytka
/SPL/SkrytkaESP
Odwołanie:
brak
Opłaty za odwołanie:
nie dotyczy
Uwagi:
Zgodnie z §10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępnienia rejestru instytucji kultury rejestr, informację o rejestrze oraz sposobie udostępniania danych w nim zawartych zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie organizatora, tj. w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Lubaczowskiego
1. Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez:
otwarty dostęp do zawartości rejestru,
wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.
2. Udostępnianie danych zawartych w rejestrze w formie, o której mowa w ust. 2 pkt 1 rozporządzenia, jest bezpłatne i odbywa się przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej organizatora.
3. Każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury w siedzibie organizatora, tj. w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lubaczowie.
4. Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.


Powrót